Be Smart, Think Circular

Изключително интересни образователни материали, изготвени по проект “Бъди умен. Мисли кръгово.” представи Радостина Ценова от Българска фондация Биоразнообразие. Проектът „Be Smart, Think Circular“ стъпва на опита на фондация “Темпо”, Българска фондация “Биоразнообразие”, Пукльовците и Green Business Norway с надеждата да престави на подрастващите по забавен начин сложните теми за управлението на природните ресурси, рециклирането, кръговата икономика и климатичните промени.

Безплатен онлайн наръчник дава насоки на учителите как да вмъкнат темата за околната среда в учебния процес. Пет са основните направления, за които преподавателите в различните класове могат да говорят. Това са замърсяване с пластмаса, рециклиране, опазване на биоразнообразието и климатичните промени.  

„Чрез подбраната информация и предложените дейности искаме да създадем условия за ангажиране вниманието на ученици и учители по все по-актуалните въпроси за опазването на околната среда и да ги вдъхновим за нови знания“, казват създателите на наръчника по проект „Бъди умен, мисли кръгово“, изпълняван в партньорство от Българска фондация „Биоразнообразие“, „Темпо“, образователната платформа „Пукльовците“ и организацията Green Business Norway.

Освен да даде информация за проблемите, в наръчника има и предложения за експерименти и игри, от които учителите да се вдъхновят при представянето на екологичните теми пред учениците. В наръчника има и снимки и видеа, които също могат да бъдат използвани в часовете. 

Изследователски въпроси подтикват децата към повече разсъждения. Пример за такива има след всяка от петте теми, като например: „Можем ли да живеем без пластмаса?“ или „Можем ли да въртим всички материали в кръг и да рециклираме всичко?” Учителят може да попита децата и от колко храна се нуждае човек дневно или къде по света храната не достига. 

В раздела за пластмасата авторите на наръчника дават възможност на учениците да предложат вариант, в който любим техен продукт може да се предлага в друга опаковка, различна от пластмасовата. Децата могат да обсъдят и възможностите да заменят използването на пластмаса в ежедневието си.

Въображението на децата може да бъде използвано в конкретни задачи. Едно от предложенията е за създаването на „етикет за храна, който дава максимално много полезна информация за храната и нейните въздействия върху околната среда“, друга – за компостер в двора на училището.

Наръчникът е достъпен тук.

Можете да научите повече за проекта на https://b-smart.education/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »